Rabat przyznawany jest zależnie
od kwoty zamówienia:
od 300 zł - 1%
od 350 zł - 2%
od 400 zł - 3%
od 450 zł - 4%
od 500 zł - 5%
od 1000 zł - 7%
od 1200 zł - 10%
od 1500 zł - 15%
Rabaty i promocje nie sumują się
W jakiej formie składać życzenia świąteczne partnerom biznesowym? Z końcem każdego roku pytanie to zadają sobie przedsiębiorcy, którym przecież zależy na jak najlepszym kontakcie z kontrahentami. A o tym nierzadko może zdecydować nawet tak z pozoru drobna rzecz, jak forma składanych życzeń.
Podstawą relacji biznesowych jest wspólny interes przedsiębiorcy i kontrahenta. Jednak ich częścią są również ważne wydarzenia w roku. Święta. Może i nie są związane z prowadzoną działalnością, ale niewątpliwe mają duże znaczenie w relacjach biznesowych. O tym, jakie biznesowe obyczaje związane są ze świętami mówi firmowy savoir-vivre. Dokładnie z niego wynika, w jakiej formie składać życzenia partnerom biznesowym. Zgodnie z etykietą dobrym obyczajem jest składanie świątecznych życzeń partnerom biznesowym. Obecnie savoir-vivre dopuszcza formę mailową, jednak specjaliści mocno podkreślają rolę tradycyjnych kartek świątecznych.
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozpowszechnił się interaktywny format życzeń świątecznych wysyłanych drogą mailową. Bardzo często tak przygotowana wiadomość jest po prostu rozsyłana do kilku adresatów jednocześnie. Nawet jeśli życzenia tą drogą wysyłane są indywidualnie lub adresy ukrywane, odbiorca i tak ma poczucie, że jest jednym z wielu na długiej liście. Tradycyjne kartki świąteczne nie budzą tego rodzaju wątpliwości. Są eleganckie i spersonalizowane, zwłaszcza z odręcznym podpisem lub w samodzielnie zaadresowanej kopercie. Dlatego właśnie wciąż są praktykowaną formą składania świątecznych życzeń, zwłaszcza w przypadku szczególnie ważnych partnerów i relacji biznesowych o dużej częstotliwości spotkań. Ponadto, tradycyjne kartki świąteczne są wyrazem szacunku wobec adresata i dają mu do zrozumienia, jak ważną jest osobą. W biznesie jest to sposób na pokazanie kontrahentowi, jak duże znaczenie dla firmy ma współpraca z nim. Oczywiście, im więcej partnerów biznesowych, tym trudniej osobiście umieścić podpis na kartce i adres na kopercie. Informacje te zawsze można jednak wydrukować. Warto jednak postarać się o osobisty podpis przynajmniej u tych partnerów biznesowych, z którymi współpraca trwa najdłużej, a kontakt jest najczęstszy.
Najważniejsze, aby kartka świąteczna oddawała atmosferę świąt. Może więc mieć ograniczoną szatę graficzną, wyłącznie kolorem nawiązując do okoliczności. Ale wizualizacja może też posiadać akcenty świąteczne – płatki śniegu, kokardy, stroiki z bombkami. Na kartkach mogą też widnieć ilustracje choinki i prezentów, a nawet wizerunek Świętego Mikołaja. Czy kartka będzie więc w pełni klasyczna, czy nieco bardziej nowoczesna zależy głównie od prowadzonej działalności i relacji biznesowych. W obu przypadkach powinna być jednak w dobrym, a zwłaszcza oficjalnym tonie. Etykieta biznesowa nie zaleca życzeń emocjonalnych i osobistych, które zarezerwowane są wyłącznie dla relacji osobistych.